2022-12-08

Produkt ubezpieczeniowy – automatyzacja obsługi posprzedażowej

Paweł Brzeski
CEO
Paweł Brzeski
CEO

Opis

Rozwiązanie zostało wdrożone w firmie będącej wiodącym graczem na polskim rynku ubezpieczeniowym i dotyczyło zautomatyzowania obsługi posprzedażowej złożonego produktu ubezpieczeniowego. Produkt ten był zupełnie nowy i przełomowy, dlatego wymagany był spory development po to aby obsłużyć go w systemach informatycznych. O ile samą część transakcyjną udało się obsłużyć w centralnym systemie ubezpieczeniowym, o tyle część procesowa, związana z wprowadzanymi zmianami na polisie, była bardziej problematyczna. System centralny nie był przystosowany do obsługi procesów (ich implementacja wymagałaby gruntownej jego przebudowy) a jedynie transakcji, które generowane były po ich zakończeniu. Dlatego podjęto decyzję aby obsługę tę zrealizować na platformie BPMS.

Szczegóły

Nowy produkt był produktem złożonym, którego ogólna specyfikacja została podana poniżej.

  • Jeden produkt dla całej rodziny na całe życie
  • Beneficjenci na poziomie komponentów
  • Część inwestycyjna i obowiązkowa część ochronna
  • Dodatkowy komponent emerytalny
  • 9 opcjonalnych umów dodatkowych
  • Różne typy pakietów (możliwość łączenia umów dodatkowych)
  • Różne typy zniżek (ilość osób ubezpieczonych, ilość i rodzaj pakietów, częstotliwość opłacania składek)
  • Możliwość szybkich zmian podczas całego okresu trwania ubezpieczenia
    • Dodawanie osób ubezpieczonych, dodawanie/usuwanie pakietów i umów dodatkowych, zmiana sumy ubezpieczenia
  • Dodatkowe zniżki
    • Data wystawienia polisy, kanał dystrybucji, zniżki czasowe

 

Funkcjonalność rozwiązania przygotowanego na platformie BPMS obejmowała:

  • Możliwość dokonywania zmian na polisie w czasie jej trwania
  • Złożoną kalkulację składek i walidacje
  • Wsparcie dla Underwritingu (loading i wykluczenia)
  • Pełną integrację z systemem centralnym oraz systemem listowym

Implementacja musiała zostać zrealizowana w krótkim czasie, tak aby nadążyć za ambitnymi planami sprzedaży a rozwiązanie miało być elastyczne i łatwe do zmian i dalszego rozwoju. Dodatkowo część konfiguracji procesu miała zostać przekazana użytkownikom biznesowym.

 

Korzyści z wdrożenia

  • Umożliwienie sprzedaży nowego, kluczowego produktu w mniej niż 4 miesiące przez niewielki zespół developerski (4 osoby w szczytowym momencie projektu).
  • Koszt dostarczonego rozwiązania był ponad 3 krotnie niższy w stosunku do kosztów, które musiałby zostać poniesione w przypadku tradycyjnego developmentu.
  • Dostarczone rozwiązanie było bardzo elastyczne i możliwe do ponownego wykorzystania w przyszłości (około 80% kodu mogło być użyte do budowy rozwiązań dla kolejnych produktów).
  • Konfiguracja biznesowa w większości przypadków mogła być realizowana przez użytkowników biznesowych

 

 

Przeczytaj również

2023-10-12

Współpraca citizen developerów i profesjonalnych programistów – skuteczny i efektywny sposób na zbudowanie aplikacji

testy automatyczne w pega

2023-06-05

Testowanie automatyczne w PEGA

2023-05-24

testy automatyczne w clocklikeminds

Strona wykorzystuje pliki cookies
W celu świadczenia usług na najwyższym poziomie stosujemy pliki cookies, które będą zamieszczane w Państwa urządzeniu (komputerze, laptopie, smartfonie). W każdym momencie mogą Państwo dokonać zmiany ustawień Państwa przeglądarki internetowej i wyłączyć opcję zapisu plików cookies. Ze szczegółowymi informacjami dotyczącymi cookies na tej stronie można się zapoznać tutaj: polityka prywatności